• تلفن: 28421152 - 021
  • info@rrcg.ir
در ارتباط باشید:

برایان تریسی، مربی بزرگ موفقیت و بهره وری جهان، علاقه خاصی دارد که از برند شخصی نام ببرد. او معتقد است همانطور که یک برند تجاری می تواند موفقیت شما را در رقابت با رقیبان شما تضمین نماید، یک برند شخصی هم می تواند موفقیت شما در حوزه شغلی تضمین نماید.

اگر مردم شما را دوست داشته باشند به حرف شما گوش خواهند داد اما اگر مردم به شما اعتماد داشته باشند، با شما معامله خواهند کرد. (برایان تریسی)

وی معتقد است که شما، مهمترین محصول خودتان هستید.

حالا از خود این سئوال را بپرسید که دارید روی مهمترین محصول خودتان کار می کنید یا همه چیز را به امان خدا رها کرده اید؟

برند شخصی شما چه در موسسه ای کار بکنید، چه یک کسب و کار کوچک داشته باشید، چه معلم باشید یا مدیر سطح متوسط و عالی، نگاه دیگران را به شما عوض می کند و فرصت ها را یک به یک پیش روی شما قرار می دهد.

اما برای اینکه بتوانید یک برند شخصی قوی برای خودتان بسازید باید برنامه منظمی را در راستای رسیدن به این هدف تدوین کنید، زود خسته نشید و از فراز و نشیب های این مسیر هراسی به خودتان راه ندهید.

چند نکته مهم و راهبردی در برندسازی شخصی که با برنامه ریزی منظم بر روی آنها می توانید برند خودتان را به خوبی بسازید را با بیانی ساده و کاربردی برای شما توضیح خواهم داد:

  1. 1. حتماً به کنایه شنیده اید که گاهی اطرافیان راجع به برخی افراد می گویند که فلانی اقیانوسی است با عمق یک سانت، این کنایه ریشه در اظهار نظرهای غیرتخصصی بدون مطالعه و شناخت و در حوزه های متفاوت و مختلف است. پس برای خودتان یک حوزه تخصصی که مورد علاقه خودتان بوده و دوست دارید در آن بعنوان یک فرد شاخص و کلیدی مطرح شوید را انتخاب کنید. مطالعه کنید و مقالات روز دنیا را با دقت بخوانید و سعی کنید تئوری ها را همگام با پژوهش، به تکنیک های عملیاتی تبدیل کنید.
  2. 2. آلمانی ها ضرب المثلی دارند با مضمون اینکه تجربه کردن بهتر از آموختن است، همان دو صد گفته چون نیم کردار نیست. در هر حوزه ای که به آن علاقمند هستید فعالیت کرده و تجربه کسب کنید. نکات مثبت و منفی را مستند کنید و تجارب خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  3. 3. در مجامع، نشست ها و انجمن های مرتبط شرکت کنید، با فعالین حوزه تعامل کنید و از آموخته های علمی و عملی خود با آنها سخن بگویید و حضور خودتان را پررنگ کنید.
  4. 4. با افراد سرشناس و متخصص در حوزه های مرتبط و غیرمرتبط خودتان چه در فضای مجازی و چه در فضای غیرمجازی ارتباط برقرار کنید و شبکه سازی کنید. شبکه سازی همانند پازلی است که هر یک از افراد حاضر در آن در حکم تکه هایی هستند که محدودیت ها و کمبودها را تکمیل، نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت می کنند.
  5. 5. محتوا تولید کنید و صدای خود را به گوش دیگران برسانید. وبلاگ نویسی،انتشار مقالات در رسانه های عمومی و تخصصی، حضور در شبکه های مجازی عمومی همچون اینستاگرام و شبکه های مجازی تخصصی در حوزه کسب و کار همچون linkedin، این فرصت را به شما می دهد که دانسته ها و قابلیت های خود را به دیگران منتقل و معرفی کنید. فراموش نکنید که محتوا پادشاه بازاریابی است و بعنوان تریبونی برای معرفی برند شما  و نیز نمودی از تصویر برند شماست. پشتکار و تدوام در تولید محتوا مهم ترین اصل است و حکایت ضرب المثل قدیمی که می گوید:
  6. ره رو آن نیست که گهی تند و گهی و خسته رود

    ره رو آن است که آهسته و پیوسته رود

  7. 6. رو به جلو حرکت کنید و همواره با تکنیک های آینده پژوهی خود را بمنظور مواجهه با رویدادهای آینده آماده کنید و برنامه های استراتژیک خود را اصلاح کنید. مشکلی که اکثر بنگاه های ما در این دوران با آن مواجه هستند این است که تصور می کنند چون در گذشته با برنامه استراتژیک خود موفق بوده اند، پس باید همان را ادامه دهند. با توجه به تغییرات مداوم شرایط اقتصادی و بالطبع آن شرایط کسب و کار، نمیتوان با اتکاء به تجارب گذشته، برند فردای خود را قوی و پابرجا نگه داشت.
  8. 7. اجازه دهید که دیگران در مورد شما صحبت کنند و شما را نقد کنند. صدای منتقدان و مخالفین خود را بشنوید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید. باور کنید کسی حتی اگر از روی دشمنی هم عیبی را به شما بگوید، در حق شما بزرگترین دوستی را کرده است. هیچ گاه با نظرات مخالفین خود تند برخورد نکنید. همچنین از طرفداران و هوادارن خود بخواهید که صفحات و نوشته های شما را منتشر کنند و تجارب آنها در مورد خودتان را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
  9. 8. تا می توانید بدون بخل و خساست، آموخته های خود را به دیگران آموزش دهید. آموزش رو در رو و یا اینترنتی، اگر باعث بروز یک وجه موفقیت در دیگران شود، منجر به توصیه دیگران توسط آن فرد شده و برند شما تقویت می شود.
  10. 9. اگر احساس کردید که این مقاله برای شما مفید بوده است، لطفاً آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید و گروه مشاوران رابین را به آنها معرفی کنید. چرا که از قدیم گویند از هر دستی که بدهی، از همان دست هم میگیری.
  11. شاد و موفق و پیروز باشید.
  12. دکتر مهدی حلاج

 

نظرات شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری علامت گذاری شده اند *

نام شما*
موضوع*
ایمیل*

چهار × 4 =

نظرات شما